Portréfotózás
A jó portréfotó arról szól: Hogyan tudod egyetlen pillantással elnyerni az üzleti megrendelőd vagy a pácienseid bizalmát?
Legyen neked is olyan portré fotód (üzleti vagy magán portré), ami elad téged vagy a termékedet/szolgáltatásodat, bízalmat épít. A portréfotó a te legjobb marketing anyagod.
A portréfotókat számos helyen felhasználhatod, ügyfeleim legtöbbször:
- weboldalra,
- LinkedInre,
- Facebookra,
- PR és szakcikkhez,
- szakmai önéletrajzhoz,
- konferenciá portréhoz,
- vagy barátnak, barátnőnek, szülőknek lesz ajándékba a jó portréfotó.
Mivel az első benyomás rettentően fontos a mai világban, ezért sok múlik azon a fotón, amit online használsz. A portréfotózás során segítek megtalálni neked azokat a testtartásokat és pózokat, amik igazán előnyösek számodra.
Hölgyeknek a portréfotózás előtt feltétlen javaslom a sminkest,
„Egy fényképek nélküli ügy nemcsak hogy elfelejtett, de vesztett ügy is”. Robert Capa
Gyere el akkor is, ha úgy gondolod magadról, hogy egyáltalán nem vagy fotogén, esetleg még sosem készültek rólad jó portré fotók. Egyébként 10 emberből 9 úgy gondolja, hogy róla nem lehet jó portréfotót készíteni, ami nem igaz! Természetesen rajtad is múlik, hogy lehet-e rólad jó képet készíteni, de nem az adottságaidon, hanem azon, hogy mennyire vagy ott fejben a fotózáson:
- nem vagy fáradt, hanem kipihent és jókedvű,
- nemcsak szürke ruhákat hozol, hanem színeseket is,
- és odafigyelsz a fotós utasításaira.
Erre 100% garanciát vállalok, mert biztos vagyok benne, hogy rólad is tudok jó portréfotókat készíteni. Ha a fotózás után nem találsz magadról megfelelő képeket, akkor nem kell kifizetned a műtermi fotózást.
Egy jó minőségű portré fotó a legjobb marketing eszközöd.
A jó portréfotózás kulcsa a személyiség hiteles ábrázolása, a hangulatok megragadása és a bizalom „felépítése”
Portréképeket gyakran használnak professzionális célokra, például üzleti profilokhoz, önéletrajzokhoz, vagy online jelenlét kialakításához. Egy minőségi portré kiemelheti az egyén szakmai kompetenciáit és hitelességét, különösen a mai digitális világban, ahol az első benyomás sokszor vizuálisan történik (pl. LinkedIn profilok)
Milyennek kell lennie egy jó portré fotónak?
- legyél szimpatikus rajta!
- ismerjenek rád a barátaid, családtagjaid!
- és ne legyél túlretusálva!
Portréfotózás során olyan fotókat készítünk, amin keresztül te magad, a saját személyiséged köszön vissza, amin keresztül barátaid, üzleti ügyfeleid rád ismernek, új ügyfeleid felé pedig bizalmat és szimpátiát építesz.
A portréfotózás közös munka, ami során nem elég a portréfotós szakmai tudása, nem elég a jó világítás, a stúdiótechnika és a profi fényképezőgép. Szükséges a te szándékod, a figyelmed is.
„A portré nem a fényképezőgépben készül, hanem annak mindkét oldalán.” – Edward Steichen
Ügyfeleim jó részével már a fotózás előtt komoly előkészítő munka zajlik. Megtervezzük, kitaláljuk a fotókat a felhasznált felületnek megfelelően, mert más fotót igényel egy nemzetközi szaklapban megjelenő cikk, és mást egy Facebook portré.