Portré fotó

Mutasd meg magad!
A mai világunkban kiemelten fontos az első benyomás, legyen szó személyes megjelenésről vagy online felületről. Nemrégiben futottam bele egy kedves ismerősöm cégének vadonatúj weblapjába. Kitünő termék, designos weblap, kiváló szolgáltatás, de mégis hiányérzetem maradt utána. Nem volt fotó az oldalon, ami eladhatta volna, ami személyessé tehette volna a legelső benyomást. Nyugat-Európában alap, hogy a cég vezetői fotóval szerepelnek a weblapon, míg nálunk még rengeteg a személytelen, “fantom” weblap, ahol se név, se fotó, csak egy weblap, jó reklámszöveggel és termékfotókkal. Így a vevői bizalmam elveszett valahol.
Bár el kell mondanom, ez lehet még mindig jobb, mint a korábbi fotója, amit még évekkel korábban rossz fényviszonyok között egy mobiltelefonnal készített magáról.
És ezt is lehet tovább fokozni. Pont a napokban hívtak meg egy életvezetési tanácsadó, coach tréningjére. Több online felületen futottam bele a hirdetésébe és mivel rendkivül hangzatos ígéretekkel volt kiplakátolva a reklám, megnéztem. Az ami ott fogadott elborzasztott. Egy ápolatlan, rosszul öltözött személy mosolygott vissza a képről. Bizony azonnal kiléptem onnan, pedig jó eséllyel nem az emberünk hibája volt, hogy ennyire rossz benyomást keltett. Valószínüleg rosszul világították meg és nagyon előnytelen oldaláról örökítette meg a fotós. Emberünk egy nagy hibát követett el, hogy kitette ezt a képet, ezzel elriasztva a pont az igényes potenciális ügyféljelölteket.
Tudtad a portréfotóról?
A portréfotókat azért készítem, mert a képnek akkor is prezentálnia kell téged a weblapodon, Facebook oldaladon, könyved hátlapján, névjegykártyádon stb., amikor Te éppen alszol, nyaralsz vagy egy másik ügyféllel tárgyalsz.
Hogy néz ki egy jó portréfotó?

– Te szerepelsz rajta és nem egy agyonretusált önmagad;

– az arcod előnytelenségeit eltűnteti, elhalványítja és jóképűnek, szinpatikus üzletasszonynak/embernek ábrázol;
– a felhasználási feltételnek megfelelő színek, világítás, hangulat és vágás kerül a fotóra.